ZdI - Ministrul "Habar N-am" a venit să bifeze Iaşul: N-a avut răspuns la nici o întrebare
Conferinţa de presă de la Iaşi a noului ministru al Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a avut vineri şi momente jenante: nu a ştiut să răspundă pertinent la majoritatea întrebărilor.
Venit în vizită la Iaşi cu ocazia participării la Hora Unirii de astăzi, noul ministru al Educaţiei, fostul rector al Universităţii Agronomice Bucureşti Sorin Cîmpeanu, a „bifat“ în cursul zilei de ieri două şcoli din Iaşi, a participat la întâlnirea cu inspectorii şcolari, apoi, spre seară, la întâlnirea cu directorii de şcoli.
Ministrul a vorbit cu inspectorii despre contextul legislativ actual şi despre repere ale educaţiei ieşene, apoi a vizitat de la ora 15 Şcoala Gimnazială „George Călinescu“. A făcut un tur al şcolii, a dat mâna cu profesorii şi a fost pus la curent cu statutul şcolii şi rezultatele elevilor. De la ora 16, ministrul a vizitat cel de-al doilea obiectiv, Colegiul Naţional, unde după un tur al şcolii a stat de vorbă cu profesorii şi elevii.
„Mă bucur să fiu la Iaşi, la Colegiul Naţional, care este de-a dreptul fascinant. Până în luna martie vreau să merg prin toate judeţele. Am fost la Sibiu şi Braşov, Iaşul este al treilea judeţ unde am întâlnire cu directorii din învăţământul preuniversitar. Obiectivul a fost cunoaşterea unei şcoli cu cele mai bune rezultate la examenele naţionale şi a unei şcoli puţin mai puţin bune“, a declarat Sorin Cîmpeanu.
El a mai vorbit şi despre şcolile care nu au autorizaţii sanitare în prezent şi a promis că anul şcolar viitor nu va mai exista nici o şcoală în această situaţie. A mai spus că îl bucură faptul că la Iaşi este încurajat învăţământul tehnic, şi că acesta este cea mai potrivită formă care paote să ofere o consolidare între învăţământ şi piaţa muncii.
Întrebat de mai multe probleme acute din învăţământul preuniversitar, cum ar fi decontul profesorilor, situaţia actuală a Asociaţiei Studenţilor, dată în judecată de Universitatea „Cuza“, sau despre programul de conversie profesională a cadrelor didactice, pentru care se caută o formă de subvenţionare de luni de zile şi se duc tratative între sindicate şi minister, ministrul, spre surprinderea celor prezenţi, nu a ştiut ce să răspundă.
Ca un copil prins cu lecţia neînvăţată, noul ministru al Educaţiei a mărturisit că la unele întrebări nu ştie ce răspuns să dea deoarece nu ştie despre aceste probleme, iar la altele a dat răspunsuri evazive, total pe lângă subiect. Tot în cadrul acestei vizite, în jurul orei 17, Sorin Cîmpeanu a participat la întâlnirea cu directorii din învăţământul ieşean, unde a cerut să cunoască probelemele cu care aceştia se confruntă.
BZI - Gestul a fost facut de ministrul Educatiei la Iasi. Mii de profesori vor ramane uluiti
Totul s-a intamplat acum cateva zile, chiar la Iasi! • Este vorba de un gest al ministrului Educatiei Nationale, Mihai Cimpeanu • Ceea ce a putut sa spuna acesta va marca mii de profesori din invatamantul preuniversitar • Afirmatiile sale denota o lipsa totala de interes fata de starea cadrelor didactice si contrazic flagrant deciziile luate inclusiv de fostul ministru, Remus Pricopie
Dezamagire totala in randul a mii de profesori din sistemul de invatamant preuniversitar romanesc! Totul a plecat de la modul in care a reactionat actualulministru al Educatiei si Cercetarii Stiintifice (MECS), prof. univ. dr. Mihai Sorin Cîmpeanu. Chiar daca este vorba de un proiect educational, unic in tara noastra, ce-si propune o reconversie a profesorilor, demnitarul nu a aratat ca are idee in legatura cu acesta. Ciudat este ca evenimentul s-a derulat chiar la Iasi, loc de unde a plecat aceasta initiativa. Este vorba de parteneriatul intre Uniunea Sindicatelor Libere din Invatamantul Preuniversitar Iasi (USLIP) si Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC), entitati care au pus bazele proiectului "Conversia profesionala a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar".
Avand in vedere ca fostul ministru, Remus Pricopie, a afirmat ca trebuie sa fie gasita o solutie de sustinere financiara din partea Statului sau pe fonduri europene pe acest segment, Cimpeanu a oferit o replica ciudata si in totala necunostinta de cauza. "Cand vine vorba de subventii, trebuie sa ne gandim bine. Orice universitate, in baza autonomiei, se gandeste la raportul venituri-cheltuieli... Trebuie sa vedem despre ce este vorba", a baiguit oficialul. Pe de alta parte, profesorul Laviniu Lacusta - liderul USLIP i-a dat o replica extrem de subtila si acida acestuia.
"In primul rand, domnul ministru ar trebui sa se documenteze cu multa atentie asupra problemelor existente in sistemul de invatamant preuniversitar atata timp cat si-a asumat responsabilitatea conducerii acestui domeniu. In ceea ce priveste proiectul initiat de USLIP Iasi, si care raspunde nevoilor a cel putin 20 - 30 mii de angajati, vom avea o discutie mai nuantata cu noua conducere a MECS, in urmatoarele doua-trei saptamani", a replicat Lacusta. Concret, profesorii vor putea obtine o a doua diploma de licenta dupa minim trei semestre, in cadrul acestui proiect, daca studiaza la o facultate din acelasi domeniu fundamental cu prima absolvita, respectiv patru semestre daca domeniul fundamental de studiu difera. Diplomele urmeaza a fi recunoscute inclusiv de Ministerul Educatiei, care a stabilit cadrul legal al organizarii acestor cursuri inca din anul 2012, iarInspectoratul Scolar Judetean (ISJ) va asigura conditiile pentru realizarea practicii pedagogice. Programele de conversie profesionala pentru profesorii din preuniversitar vor avea doar locuri cu taxa, insa oficialii din Educatie s-au angajat, printr-un protocolul incheiat cu USLIP, sa gaseasca surse de finantare suplimentare pentru organizarea studiilor de reconversie.
Ziarul de Iaşi: Munca în plus din învăţământ plătită cu timp liber, nu cu bani
Ordonanţa de Urgenţă nr. 83 dată de Guvern în data de 18 decembrie 2014, cu privire la creşterea salariilor în învăţământ, ne arată că munca în plus nu se mai plăteşte cu bani, ci cu timp liber. În ciuda luptelor purtate de sindicatele din învăţământul preuniversitar din ţară, creşterile salariale nu s-au arătat a fi prea mari, însă dascălii se bucură de cei 10% pe anul 2015, bani promişi chiar înainte de alegerile prezidenţiale. Cu toate acestea, cei care rămân peste program ori care desfăşoară activităţi în timpul sărbătorilor legale nu vor primi niciun bănuţ în plus.
Articolul 8, alineatul 1, spune clar: „În anul 2015, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător“.
Tot în această ordonanţă se specifică faptul că, de la 1 martie a.c., „cuantumul brut al salariilor de bază de care beneficiază personalul didactic şi didactic auxiliar din învăţământ se majorează cu 5% faţă de nivelul acordat pentru luna februarie“, iar de la 1 septembrie va mai fi o creştere de încă 5%.
Vestea tristă pentru profesori este că sporurile şi indemnizaţiile nu fac parte din salariul de bază; prin urmare, nu toţi vor primi măriri. Excepţie fac doar dascălii care îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii: aceştia vor primi o majorare tot de 5%. Prin urmare, media ponderată a majorării salariale în anul 2015 este de 5,83%, respectiv creşterea medie a veniturilor pe toate cele 12 luni. Nici premii ori prime de vacanţă nu vor vedea dascălii anul acesta.
„Recunosc că alegerile au fost pentru noi o conjunctură favorabilă, în sensul în care acestea au grăbit finalitatea acestui lucru. Dincolo de campanie, dincolo de orice lucru, erau măsuri necesare şi reparatorii care trebuiau luate mai demult“, a declarat Laviniu Lăcustă, preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar.
CALCULATOR DOBANDA LEGALA
METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2015-2016
METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2015-2016