Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu: „Nu sunt adeptul schimbărilor în interiorul anului şcolar”
Urmare a diverselor informaţii apărute în mass-media în legătură cu demersurile Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, vă transmitem declaraţia de presă a ministrului Sorin Mihai Cîmpeanu pe această temă:
„Nu sunt adeptul schimbărilor insuficient analizate, cu atât mai puţin al schimbărilor care să afecteze desfăşurarea unui an şcolar. Sistemul de învăţământ trebuie să fie predictibil, iar acesta e un principiu după care mă ghidez.
Resping cu fermitate teza conform căreia vor fi reduse peste 4.000 de posturi în învăţământul preuniversitar. E falsă! Numai anul trecut au fost angajate 4.600 de noi persoane (personal didactic, auxiliar şi nedidactic), cu circa 1.700 peste numărul iniţial de posturi aprobate. Sunt depăşiri, justificate în unele cazuri, dar sunt înregistrate ca depăşiri din cauza metodologiei de normare a personalului didactic auxiliar şi nedidactic, neactualizată din anul 1998! După intrarea în vigoare a Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 se impune modificarea sistemului de normare a personalului didactic auxiliar şi nedidactic din învăţământul preuniversitar în vederea armonizării acestuia cu noile prevederi legale, însă acest lucru va fi reglat fără bulversarea sistemului.
Guvernul din care fac parte a tratat de fiecare dată cu respect cadrele didactice şi a susţinut educaţia, venind în întâmpinarea nevoilor elevilor şi profesorilor. Îi asigur, deci, pe toţi cei implicaţi în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar că orice modificare va fi introdusă numai dacă este absolut necesară şi dacă este cerută de sistem. Orice demers de acest tip va avea şi girul dialogului cu toţi partenerii sociali. Dialogul social este un instrument eminamente necesar într-un domeniu complex şi vital precum educaţia, iar Ministerul Educaţiei va ţine întotdeauna cont de acesta.
Am retras proiectul/documentul intern care a generat neînţelegeri. Începând de săptămâna viitoare vom relua dialogul cu sindicatele, cu directorii de şcoli, cu asociaţiile profesionale şi de elevi, pentru a găsi cele mai bune soluţii, dar fără a afecta în vreun fel actualul status quo.”
BIROUL DE PRESA
Puteti vizualiza comunicatul accessand site-ul oficial al MEN:
http://www.edu.ro/index.php/pressrel/22575
ÎN ATENŢIA MEMBRILOR DE SINDICAT USLIP IAŞI
Având în vedere ultimele informaţii apărute, privind eventualele reduceri de posturi, am solicitat de urgenţă Ministerului Educaţiei Naţionale să emită un comunicat, prin care să-şi precizeze poziţia faţă de ştirile prezentate în mass-media şi care sunt de natură să destabilizeze un sistem şi aşa greu încercat.
Îi asigurăm pe membrii noştri de sindicat că orice tentativă de reducere a normelor sau posturilor (didactic, didactic auxiliar, nedidactic) va echivala cu declanşarea grevei generale.
Cu stimă,
Președinte USLIP IAŞI,
Prof. LAVINIU LACUSTA
Ziarul Evenimentul: EXCLUSIV Bani în plus pentru învăţători
Tribunalul Iaşi a admis pe 11 februarie prima acţiune a cadrelor didactice din învăţământul primar (membre ale Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi) privind drepturile salariale aferente orelor de educaţie fizică şi sport. Plata ar trebui să fie făcută retroactiv, începând cu anul şcolar 2011-2012.
„Există un articol în lege care spune că aceste ore de educaţie fizică trebuie ţinute pe profesori specializaţi, iar dacă nu, pot fi ţinute şi de învăţători, plătiţi ca necalificaţi”, explică situaţia Laviniu Lăcustă, preşedintele de sindicat. Astfel, procentul pe care ar trebui să-l primească fiecare dascăl din clasele primare pentru predarea orelor de educaţie fizică şi sport ajunge la 10% din salariu.
COMUNICAT – DIFERENŢE SALARIALE PENTRU ÎNVĂŢĂTORII CARE AU DESFĂŞURAT ORE DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
În data de 11.02.2015, Tribunalul Iaşi a admis prima acţiune privind drepturile salariale pentru învăţătorii care au predat orele de educaţie fizică şi sport, începând cu anul şcolar 2011 – 2012.
Alte câteva zeci de dosare sunt pe rol.
ZdI: Ministrul delegat pentru Dialog Social a venit la Iaşi cu întrebări, nu cu răspunsuri
Sindicaliştii din preuniversitar susţin că în judeţ sunt primării care au bani, dar refuză plata navetei pentru ca posturile să rămână pentru apropiaţii edililor, ce sunt mai puţin competenţi.
Despre probleme mai vechi ale învăţământului preuniversitar, dar şi despre posibile soluţii la acestea s-a discutat în cursul zilei de ieri la sediul Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniveristar (USLIP). Aici a avut loc întâlnirea dintre Liviu Pop, ministrul delegat pe Dialog Social, şi reprezentanţii sindicaliştilor. Aceştia au vorbit în special despre decontul navetei la profesori şi salarizarea personalului nedidactic.
„Consiliile locale sunt obligate să prindă în bugete banii pentru navete. Ministrul de Finanţe mi-a propus un lucru, să apară aşa în legea bugetului, iar dacă consiliile locale nu decontează, le blocăm conturile. Fac pariu că, aşa, toate vor găsi fonduri. Nu ştiu dacă legal se poate chiar aşa, dar se pot găsi pârghii“, a menţionat Simion Hăncescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ. Acesta a adăugat că, săptămâna viitoare, mai exact marţi, sindicaliştii au întâlnire cu Ministrul Educaţiei pe această temă şi că, în curând, vor apărea acele instrucţiuni de la Guvern cu privire la alocarea banilor pentru navetă.
În cadrul discuţiilor, Laviniu Lăcustă, preşedintele USLIP, a amintit de cazul Ungheni, când în 2008 au executat primăria de acolo, şi de atunci nu au mai avut probleme cu decontul profesorilor. Acesta a mai prezentat şi situaţia deosebită a unui cadru didactic care i-a adus la cunoştinţă faptul că naveta pe care o face prezintă risc. „Este vorba de o doamnă profesoară care face naveta la o şcoală din Ciurea şi care merge pe jos 5 kilometri printr-o pădure, zonă forestieră nepopulată. Aceasta se întreabă de ce nu poate avea spor de periculozitate“, menţionează preşedintele USLIP.
Sindicaliştii au mai amintit că există în judeţul Iaşi primării care, deşi au foarte mulţi bani la buget, efectiv refuză să facă aceste deconturi. Un motiv ar fi faptul că primarii nu au nici un interes politic, profesorii navetişti nefăcând parte din electoratul lor. Un alt motiv ar fi că vizează posturile didactice pentru neamuri ori cunoştinţe şi vor să descurajeze profesorii buni, pregătiţi, care au luat peste 7 la examen. Astfel, de multe ori copiii ajung să facă ore cu profesori slab pregătiţi.
A doua problemă discutată a vizat legea salarizării şi ideea că ar trebui să se facă salarizare pe diferenţe de calitate. „Şi cel conştiincios care-şi face treaba şi cel care nu-şi face treaba primeşte acelaşi salariu. Mai există 25% din personalul din învăţămân care se detaşează. Cine îi evaluează?“ se întreabă ministrul Liviu Pop.
Cu privire la acuzele aduse de PNL cum că organizarea concursurilor pentru posturile de conducere sunt ilegale şi politizate, ministrul pe Dialog Social spune că nu există politizare şi că cel mai bun câştigă. „Ultimul concurs a fost acum opt ani, din care patru ani şcolile au funcţionat cu directori provizorii, ceea ce nu este în regulă. Cred că toţi cei care vor să ajungă directori ar trebui să primească avizul din partea consiliului profesoral al şcolii. Astfel, dacă partidul vrea să bage pe gât un director străin, consiliul să nu permită. Vin de multe ori oameni care nu îndeplinesc condiţiile, nu au calităţi profesionale şi morale. Toţi lipitorii de afişe ajung în funcţii de conducere“, a spus revoltat Simion Hăncescu.
Noua lege a dialogului social mai are încă de stat în Parlament. Aflat ieri la Iaşi, ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Pop, nu a putut avansa un termen concret de modificare a legislaţiei în domeniul relaţiilor de muncă, precizând doar că îşi doreşte ca aceasta să se întâmple „în cel mai scurt timp“. „Există două iniţiative legislative de modificare a legii dialogului social, în Camera Deputaţilor. Am primit din partea Organizaţiei Internaţionale a Muncii punctul lor de vedere cu privire la chestiunile aflate în dezbatere, iar documentele vor fi baza pentru modificarea legii. Personal, îmi doresc ca lucrurile să se mişte cât mai repede, întrucât este una dintre cele mai aşteptate legi“, a spus Pop.
Una dintre problemele ridicate de reprezentanţii sindicatelor cu privire la relaţiile de muncă constă în faptul că, pentru a fi considerat reprezentativ, un sindicat trebuie să reunească cel puţin jumătate dintre angajaţii unei unităţi. Această condiţie împiedică negocierea unui contract colectiv de muncă în marea majoritate a societăţilor, unde funcţionează mai multe sindicate. Una dintre propunerile de modificare este scăderea pragului de reprezentativitate până la 35%. Ministrul Pop a respins însă posibilitatea încheierii unui contract colectiv de muncă la nivel naţional, apreciind că el ar fi nerealizabil. „După mine, mai importantă este stabilirea clară a sectoarelor de activitate, prin delimitarea acestora făcând posibilă încheierea de contracte colective de muncă. Un singur contract colectiv, la nivel naţional, nu va fi niciodată agreat de toţi actorii sociali, ceea ce l-ar face nefezabil“, a apreciat ministrul.
BZI: Decizii importante pentru educatie, anuntate la Iasi
Ieri, timp de o ora, fostul ministru al Educatiei, Liviu Marian Pop, a avut o intalnire extrem de importanta cu liderii celui mai important sindicat din invatamantul preuniversitar local, USLIP, cat si cu liderii celei mai mari federatii nationale din educatia romaneasca • In cadrul acesteia au fost anuntate masuri importante ce vizeaza cadrele didactice.
Liviu Marian Pop, fost ministru interimar al Educatiei, actual ocupant la portofoliului pentru Dialog Social in Guvernul Ponta, s-a intalnit la Iasi cu liderii Uniunii Sindicatelor Libere din Invatamantul Preuniversitar (USLIP). La intalnire a participat si Simion Hancescu, presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI). In cadrul acestei intalniri au fost abordate mai multe probleme, cum ar fi modificarile aduse la Legea Educatiei Nationale (LEN), din perspectiva Metodologiei pentru organizarea concursurilor nationale pentru: inspectori generali, adjuncti si directori ai Caselor Corpului Didactic (CCD), respectiv managerii tuturor unitatilor de invatamant preuniversitar. De asemenea, s-a discutat si despre problema decontului de naveta, gasirea unor solutii pentru ca activitatea scolilor din Romania sa nu mai fie afectate de lipsa autorizatiilor sanitare de functionare, dar si despre solutii privind majorarea salariilor angajatilor din invatamantul preuniversitar.
"Ma bucura faptul ca, in foarte scurt timp, vor avea loc aceste concursuri. Sa stiti ca Metodologia era realizata inca din anul 2012. Este foarte important, si aici atrag atentia colegilor liberali, ca este nevoie ca politicul sa nu mai aiba ce cauta intr-o unitate de invatamant. Pe de alta parte, ne dorim ca pana la finalul acestui an sa nu mai existe unitati de invatamant fara autorizatii sanitare de functionare. Pe de alta parte, speram ca si la nivel de salarizare lucrurile sa se imbunatateasca si ca primarii sa inteleaga ca trebuie sa respecte legea atunci cand vine vorba de decontarea navetei", a precizat Pop. Dincolo de toate acestea, presedintele USLIP, prof. Laviniu Lacusta, a abordat programul de reconversie profesionala, realizat in parteneriat cu Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC) si destinat cadrelor didactice. In plus, acesta a dat si o veste in premiera: "au fost castigate procesele, cu decizie definitiva si irevocabila, privind drepturile salariale ale invatatorilor care predau si Educatia fizica in scoli, in calitate de necalificati. Mai precis, aceste persoane vor primi un spor lunar de zece la suta la salariu, pentru ultimii trei ani de activitate prestata", a mentionat sindicalistul.
Galerie foto si video:
http://www.bzi.ro/decizii-importante-pentru-educatie-anuntate-la-iasi-galerie-foto-video-481740
COMUNICAT
În ziua de 12.02.2015, Ministrul delegat pentru Dialog Social Liviu – Marian Pop şi Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, domnul Simion Hâncescu au fost prezenţi în sediul USLIP Iaşi într-o vizită de lucru.
Au fost discutate problemele de actualitate cu care se confruntă sindicaliştii din învăţământul preuniversitar din judeţul Iaşi (decontul de navetă, salarizarea personalului nedidactic şi situaţia procesuală).
BIROUL EXECUTIV USLIP IASI
Comunicat de presă - Federația Sindicatelor Libere din Învățământ
CAUZELE PRINCIPALE CARE AU CONDUS, ÎN OPINIA FEDERAȚIEI SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂȚĂMÂNT, LA SCĂDEREA CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE
I. Subfinanțarea
În timp ce în țările membre ale Uniunii Europene se alocă, în medie, 5,2% din P.I.B. pentru finanțarea învățământului, România a alocat procente cu mult sub media europeană pentru acest sector strategic — educația. Așa cum rezultă și din execuțiile bugetare, în ultimii 24 de ani învățământul românesc a fost în permanență subfinanțat, procentul din P.I.B. alocat învățământului, în anii 2000, fiind între 3-4% din produsul intern brut, iar 'roadele' acestei politici inconștiente le culegem acum. Deși Legea educației naționale, ca și predecesoarea sa—Legea învățământului nr. 84/1995 — instituie caracterul de prioritate națională a învățământului și prevede alocarea anuală din bugetul de stat și din bugetele autorităților publice locale a minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv pentru educație, intrarea în vigoare a acestei prevederi a fost amânată an de an, lucru care se întâmplă și în anul 2015 când, prin Legea bugetului de stat pentru anul 2015, s-a acordat aproximativ 3,5 % din P.I.B..
Analiza anuală a Comisiei Europene dată recent publicității scoate în evidență un lucru grav.În timp ce P.I.B.—ul României a crescut cu 10% din anul 2007, până în prezent, investițiile în educație au scăzut în perioada 2007-2012 cu 40% , ceea ce demonstrează că cei care au guvernat în această perioadă au dat dovadă de iresponsabilitate!
Efectele insuficientei alocări de fonduri pentru educație sunt tot mai vizibile și fără bani se poate face doar o pseudo-reformă, iar învățământul are nevoie de fonduri suplimentare pentru a oferi șanse egale tuturor copiilor și pentru a putea limita efectele sărăciei, prin condiții mai bune de studiu, prin acordarea unor facilități care să compenseze inegalitățile și să limiteze, în mod real, analfabetismul și tendința de abandon școlar care duc inevitabil la marginalizare socială, la creșterea numărului celor care nu se pot integra pe piața muncii.
Un studiu al UNICEF apărut recent arată că, dacă s-ar mări treptat cheltuielile cu educația până la 6% din P.I.B., creșterea economică ar putea atinge un nivel de 2,7-2.95% în perioada 2015-2025 în loc de 2% în prezent, potrivit datelor oficiale.
De asemenea, se estimează că nerealizarea investiției de minimum 6% din P.I.B. pentru educație ar duce la scăderea P.I.B.-ului cu 12-17 miliarde de euro în 2025, echivalentul a 7-9% din P.I.B.-ul anului 2015. Mai simplu spus, trebuie să transformăm cercul vicios al investițiilor insuficiente în educație, într-un cerc virtuos: mărirea cheltuielilor aferente educației ar încuraja creșterea economică și ar genera mai mulți bani pentru bugetul de stat.
II. Salarizarea nemotivantă a personalului din învățământ
1. Salarizarea personalului didactic
Constrângerile impuse de organismele internaționale în ceea ce privește cheltuielile de personal din domeniul public și creșterea numărului de angajați din administrația locală și centrală au fost cauze care au condus la reducerea cheltuielilor de personal din învățământ. Dacă în anul 2004 existau 823.393 salariați bugetari plătiți integral de la bugetul de stat, din care 343.000 erau salariați din învățământ și 180.515 în administrația publică, în anul 2013 erau 846.894 salariați bugetari, din care 295.473 salariați în învățământul preuniversitar și 222.494 în administrația publică. Așa s-a ajuns ca, prin legile de salarizare, personalul din învățământ să se regăsească pe pozițiile inferioare ale grilei, ceea ce a condus la degradarea alarmantă a statutului social al personalului din învățământ, categoria socio — profesională în care marea majoritate a salariaților au studii superioare.
În România, salariul mediu orar din sistemul de educație este de 13 lei brut (2,92 euro) și 9,3 lei net (2,09 euro). Un profesor debutant câștigă 7,08 lei pe oră brut (1,59 euro) , iar un profesor cu gradul I și o vechime de 25 de ani câștigă 14 lei pe oră brut (3,14 euro) și 9,73 lei net (2,18 euro). Cu alte cuvinte, un profesor în România câștigă într-o lună cam tot atât cât câștigă un profesor din Luxemburg în patru ore sau cât unul din Polonia în 14 ore!
La o analiză a câștigurilor salariale medii nete, pe baza datelor comunicate de Institutul Național de Statistică, se constată că în momentul de față câștigurile salariale sunt în administrație cu 50% mai mari decât cele din învățământ, în condițiile în care, așa cum am mai menționat, învățământul este sectorul de activitate cu cel mai mare număr de salariați cu studii superioare! Salariile mizere din educație nu fac altceva decât să alunge spre alte domenii tinerii performanți, ceea ce conduce la scăderea constantă a numărului adevăraților dascăli, locul lor fiind luat, de cele mai multe ori, de pseudo—profesori.Chiar dacă prin Acordul semnat în data de 27 octombrie 2014 cu Guvernul României, acesta se angajează, printre altele, să majoreze salariile personalului didactic cu 34% până în anul 2017,este puțin probabil ca tinerii cu vocație pentru meseria de dascăl să dea năvală către acest sector, deoarece și cu această majorare salariile ar fi tot nesimțit de mici.
2. Salarizarea personalului nedidactic
A. Începând cu anul 2010 s-a produs treptat o aplatizare a grilei de salarizare a personalului nedidactic, în condițiile creșterii salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
Dacă la data de 1 ianuarie 2009 salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată era de 600 de lei, la data de 1 ianuarie 2015 acesta a ajuns la 975 de lei.
În condițiile în care a avut loc o creștere a salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, restul salariilor personalului bugetar (categorie în care este inclus și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar de stat) care depășeau nivelul acestui salariu minim brut au rămas nemodificate.
Astfel, treptat, nu a mai existat nici un fel de diferențiere — din punct de vedere salarial — între personalul nou angajat (care nu beneficiază de spor de vechime) și salariații care beneficiau de sporul de vechime în muncă, corespunzător tranșelor de vechime.
Aplatizarea salarizării a avut la bază și introducerea sporului de vechime în muncă în salariul de bază, prin Legea nr. 330/2009, începând cu data de 01.01.2010.Aceasta înseamnă că o îngrijitoare care are 30 de ani de muncă nu mai primește sporul de vechime, dacă salariul ei este identic cu al altei îngrijitoare nou angajată!
Blocarea ocupării posturilor vacante în ultimii ani a condus, în multe cazuri, la dublarea normei de muncă a personalului de îngrijire din unitățile de învățământ, incapabil în aceste condiții să asigure minimum de igienă în spațiile școlare, ceea ce periclitează starea de sănătate a elevilor (nu puține fiind situațiile în care au apărut focare de boli infecțioase și paraziți).
B. O altă cauză a veniturilor foarte mici ale personalului nedidactic o reprezintă amânarea nejustificată a aprobării Regulamentului privind stabilirea locurilor de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporului pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestuia, de către conducerea Ministerul Educației. Deși o mare parte din personalul nedidactic lucrează în condiții deosebite de muncă — grele, periculoase sau penibile — aceștia nu sunt remunerați corespunzător, fiind discriminați față de alte categorii de salariați plătiți din fonduri publice, a căror salarizare reflectă condițiile efective de muncă, prin acordarea unor sporuri specifice, în baza Regulamentului aprobat prin hotărâre a Guvernului, la propunerea ministerelor coordonatoare.
FEDERAȚIA SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂȚĂMÂNT CONSIDERĂ CĂ SUBFINANȚAREA CRONICĂ A EDUCAȚIEI, , DAR ȘI SALARIILE UMILITOARE DIN ACEST SECTOR DE ACTIVITATE, SUNT UN ATENTAT LA SIGURANȚA NAȚIONALĂ, ÎN CONDIȚIILE ÎN CARE DE ACEST DOMENIU FUNDAMENTAL DEPINDE POZIȚIA PE CARE ROMÂNIA O VA OCUPA ÎN VIITOR, ÎNTR-O LUME TOT MAI GLOBALIZATĂ, AFLATĂ ÎNTR-O PERMANENTĂ SCHIMBARE!
III. Politizarea învățământului preuniversitar
În majoritatea cazurilor, singurul criteriu pentru ocuparea funcțiilor de directori este apartenența la unul dintre partidele aflate la guvernare. Din anul 2007 și până în prezent, nu s-au mai organizat concursuri pentru ocuparea funcțiilor de directori, cei mai mulți fiind numiți prin detașare în interesul învățământului. Așa s-a ajuns ca aceste funcții să fie ocupate și de persoane compromise moral și profesional, așa cum s-a întâmplat și se întâmplă și în prezent. Este momentul să înceteze acest 'provizorat' permanent la conducerea unităților de învățământ preuniversitar de stat, care nu servește intereselor sistemului și să se procedeze la organizarea concursurilor de ocupare a funcțiilor de directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ. Singurele criterii pe care trebuie să le îndeplinească cei care ajung într-o funcție de conducere în învățământ sunt competența profesională și calitățile morale.
IV. Arhitectura curriculară nu este în consonanță cu realitățile de pe piața muncii din România
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că trebuie, în primul rând, regândite programele școlare, dar și sistemul de evaluare a elevilor, la toate nivelurile. Actualele programe școlare pun accentul pe latura informativă a elevilor și mai puțin pe cea formativă, iar prin evaluarea elevilor se urmărește, preponderent, ceea ce au reținut aceștia și nu capacitatea lor de a aplica practic cunoștințele acumulate.
De asemenea, în ultimii ani, pentru multe dintre instituțiile de învățământ superior, unicul criteriu de selecție a viitorilor studenți l-a reprezentat nota obținută la examenul de bacalaureat, ceea ce a condus la creșterea uriașă a mizei acestui examen de sfârșit de ciclu. Așa s-a ajuns în situația ca mulți elevi care au terminat clasa a XII-a și părinți să recurgă și la 'metode' ilegale și imorale pentru obținerea unor rezultate cât mai bune la acest examen de maturitate.
V. Birocratizarea excesivă a sistemului de învățământ
La nivelul unităților de învățământ sunt constituite peste 40 de comisii, din care personalul didactic trebuie să facă parte, în cadrul cărora se întocmesc diferite documente și evidențe — peste 400 — , majoritatea fără nici o însemnătate și utilitate practică și care nu fac decât să îngreuneze activitatea personalului didactic, în detrimentul calității actului educațional. Birocrația din sistem a ajuns la cote inimaginabile și acest flagel trebuie să înceteze!
CAMPANIA “PETIŢIE DE SOLIDARITATE CU PERSONALUL NEDIDACTIC”
În perioada 30.01.2015 – 28.02.2015, USLIP IAŞI demarează campania strângerii de semnături în toate unităţile şcolare ale judeţului Iaşi, ce vizează calcularea corectă a salariului de bază pentru personalul nedidactic prin luarea în considerare a sporului de vechime.